predivita - spierafbraak

Wanneer je gaat afvallen, gebeurt er een hoop in je lichaam. Zeker wanneer je een fiks aantal kilo’s kwijt wilt. Je lichaam heeft er vaak geen moeite mee om een aantal kilo kwijt te raken, maar wanneer je naar 10 kg of meer gaat, dan kan dit meer dan alleen vetverlies tot gevolg hebben. Denk bijvoorbeeld aan spierafbraak. Dit is waarom bijvoorbeeld veel sporters een “bulkperiode” hebben. Hierin eten ze extra veel proteïne om hun spieren te laten groeien, uiteraard komt ook de rest van het lichaam dan aan in vet. Uiteindelijk slanken ze dan weer af zodat ze hun spieren kunnen tonen. Doordat je tijdens het volgen van veel diëten te weinig proteïne tot je krijgt, heb je dus automatisch spierafbraak tot gevolg en dat is eigenlijk niet wat je wilt. Je valt niet alleen af om dunner te worden, maar ook om een mooi figuur te hebben en daarvoor heb je toch wel wat spieren nodig. Door het volgen van het Proteïne Dieet ga je dit tegen. Het merk Predivita heeft verschillende recepten ontwikkeld met extra veel proteïne erin om spierafbraak tegen te gaan.

  • Aardbeien dessert
  • Aspergesoep
  • Bosvruchten reep
  • Capuccino drank
  • Perzik mango drank

Zoals je ziet zijn er verschillende soorten gerechten die heerlijk smaken en die jou de proteïne geven die je nodig hebt om mooi af te slanken. En je hebt het goed gezien: met dit dieet eet je dus ook gewoon een dessert! Veel leuker en makkelijker kan afvallen toch niet worden.

Voorkom spierafbraak met voldoende proteïne

Dat je lichaam verschillende soorten voedingsmiddelen nodig heeft om te kunnen overleven dat wist je waarschijnlijk wel. Door voldoende groente, fruit, koolhydraten, zuivel en proteïne te eten, kom je aan al deze voedingsmiddelen en heb je dus een gezond lichaam. Wanneer je echter gaat afvallen kan het zijn dat er een tekort ontstaat, bijvoorbeeld in proteïne, maar dat is nu net niet wat je wilt. Ten eerste omdat minder proteïne dus kan zorgen voor spierafbraak, maar het zorgt er ook voor dat je weer sneller een hongergevoel hebt. En als er iets vervelend is als je aan het afvallen bent, dan is het wel het hebben van honger. Door het Proteïne Dieet te volgen sla je dus twee vliegen in een klap: je hebt en geen hongergevoel en je voorkomt spierafbraak. Dit zal er beide voor zorgen dat het afvallen veel makkelijker gaat. Ten eerste heb je geen hunkering naar bijvoorbeeld chocolade. Als je je vol voelt, dan heb je ook geen zin in zoete of zoute snacks. Daarnaast is het afvalresultaat een stuk mooier doordat je geen spierafbraak hebt. Een beter resultaat betekent dat je meer gemotiveerd raakt om door te zetten.

Geen spierafbraak, wel blijvend de kilo’s eraf

Wanneer je aan je afvalproces begint, dan heb je vast een bepaald idee over het eindresultaat. Je wilt graag een bepaald aantal kilo’s afvallen en daarom hoop je er een stuk beter uit mee te zien. Het voorkomen van spierafbraak helpt daarbij, maar het is naast het volgen van het Proteïne Dieet ook belangrijk om te sporten. Ook dit zal de spierafbraak tegengaan. Door zowel je voedingspatroon als je sportsessies aan te passen, bereik je nog sneller het resultaat dat je wilt. Hou echter altijd in gedachten dat te snel afvallen niet goed is voor je lichaam. Als jij blijvend van je overtollige kilo’s af wilt, dan kies je voor een langzamer afvalproces. Je bent misschien langer bezig met het verliezen van de kilo’s, maar je kunt er dan op vertrouwen dat ze, bij het volgen van een gezonde levensstijl, wegblijven.